Sony Ericsson Xperia arc S 1 GB / zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson Xperia arc S 1 GB / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

kamer899 06-12-2012

helaas nooit meer

loopt heel vaak vast (het is maar een paar seconderen)
als je belt kan gaat het scherm op zwart en reageer het toestel niet meer dus je kan niet ophangen (leuk als je een antwoord apparaat er aan krijg) dan maar snel de batterij er uithalen

verder is het scherm wel van een hele goede kwaliteit zeer scherp wat veel goed maakt

jaring 09-12-2012

Wij hebben 3 van deze toestellen hier thuis en op niet 1 de problemen die jij hebt.
Het kan de moeite lonen om de software er opnieuw in te flashen.
Maak wel een backup van je gegevens.
Ikzelf heb na een upgrade naar Android 4 de telefoon weer terug gezet naar versie 3...
Op versie 4 deed ie idd soms vreemd en was trager.
Hoe je dat moet doen vind je hier:

Suc6!

anna24260 10-12-2012

Heb inmiddels een nieuw toestel van Kpn gehad.
Tot nu toe doet hij het goed. Alleen gisteren werd ik door
iemand vanaf een vaste lijn gebeld en viel hij opeens weg.
Hoop dat het bij eenmalig blijft.

Eef92 30-07-2012

Wauw, wat een top mobiel! Heb hem al een paar weken en hij bevalt me iedere dag weer! Hij is wel groter dan een iPhone bijvoorbeeld, dus past niet in iedere broekzak. De batterij gaat wel snel op (als je hem veel gebruikt is hij binnen een dag op), maar de iPhone heeft dat probleem ook. Heb de voordeligste deal genomen: heb hem voor 260 euro op de online T-Mobile shop gekocht, 2 dagen later in huis! In een normale T-Mobile winkel is hij 30 euro duurder en bij de BelCompany was een los toestel zelfs 400 euro! Ik raad dus T-Mobile aan. Als je een folie als bescherming wil, kan je het beste op (de Engelse) Ebay even kijken. Ik heb er 10 nieuwe stuks voor maar 5 euro gekregen! Kortom: super toestel met zeer goede camera!

anna24260 25-06-2012

Wat een supertoestel! Ik heb hem nu een paar weken en ben er heel tevreden over. Ik heb inmiddels wat spelletjes gedownload en die doen het prima op dit toestel. Internetten gaat ook goed. Het scherm is lekker groot, beter als bij de Ray. Foto's maken doet hij prima en filmen ook. Het menu is erg gemakkelijk in gebruik net zoals het programma op je pc waarmee je bestanden, muziek etc op je mobiel kan zetten.
Wat ik wel jammer vind is dat je moeilijk kan zien als er iemand gebeld heeft. Je ziet dan links boven een roodtekentje. Bij de ray (dacht ik) wordt er bij de onderkant iets verlicht. Ik heb met deze telefoon nog geen verbindingsproblemen gehad, zoals ik wel met de Ray had. Dat probleem heb ik inmiddels zelf gevonden, het komt door mijn provider T-Mobile.
Met een Vodafonekaart doet de ray het prima namelijk.
Ik zou iedereen de Arc S aanraden.

IIS 17-04-2012

Het is vooral de prijs kwaliteit verhouding van deze telefoon die mij verbaast. De gesprekken bij telefoongebruik zijn zeer helder, natuurgetrouw en vervormen totaal niet.

Voor mij is de Sony Xperia asc S een geweldige telefoon die met de bijgeleverde kabel simpel is aan te sluiten op de computer. Leuk detail is dat de telefoon, met een speciale HDMI-kabel, op de TV kan worden aangesloten.

Met een gratis gedownloade video-app kan ik bijna alle filmbestanden afspelen en zijn films haarscherp te bekijken op de telefoon. Handig daarbij te downloaden is de gratis file-app waarin je de films kunt zetten en ze makkelijk terug zijn te vinden.

De telefoon heeft een snelle internetverbinding en kan over redelijk grote afstand verbinding maken met een router. Hiervoor had ik een Samsung Galaxy S II die een beduidend slechtere verbinding maakte dan deze Sony. Persoonlijk vind ik de Sony in vele opzichten beter dan de Samsung Galaxy S II.

Al met al een uitstekende telefoon, voor een lagere prijs dan gemiddeld.

chiela6 29-06-2012

zijn de foto´s en video´s ook beter dan die van de samsung?

Jean1960 28-06-2012

Beste Anna,

De LT18I is de modelaanduiding van de SE Xperia Arc S. Heeft dus niets met kleur te maken, maar is wel degelijk de Arc S.

De Arc S is volgens mij leverbaar in 4 kleuren: Gloss Blue (voorzijde zwart, achterklep glanzend zwart), Midnight Blue (voorzijde zwart, achterklep zwart verlopend naar donkerblauw), Silver (voor en achterzijde metallic zilver), White (voor en achterzijde glanzende wit).
Ik heb de Arc S ofwel LT18I ook. Een uitstekende telefoon. Succes ermee, mocht je hem aanschaffen.

Jean1960

Jean1960 28-06-2012

Beste Anna,

Typefoutje in mijn toelichting; Gloss Blue moet zijn Gloss Black.

Jean1960

anna24260 04-06-2012

Ik heb even een vraag, is Sony Ericsson Xperia Arc S (LT18I) - gloss black dezelfde als Sony Xperia arc S?
Ik heb nu de Ray van T-Mobile, maar die is vanaf het begin niet goed geweest, is al 4 keer voor reparatie weggeweest, maar kunnen niets vinden. Ik heb de telefoon vanaf 28 november vorig jaar en zit helaas
nog anderhalf jaar er aan vast. Ik gebruik nu mijn oude Nokia, maar dat is voor nood. Ik zit te overwegen om Sony Xperia arc S te kopen, maar nu zie ik als ik bij google in tik ook wel eSony Ericsson Xperia Arc S (LT18I) - gloss blackens staan. Staat dat misschien alleen voor de kleur?

jaring 30-03-2012

Hele fijne GSM.
Ben ook erg enthousiast over Android.
Had een Nokia op Symbian gekocht, maar die meteen weer weg gedaan.
Zeer mooie foto`s en filmpjes.
Snel toestel.
Wifi werkt snel.
Handige layout van het toestel.
Geen last van plastic aanvoelen, gebruik een hoesje die je kan openklappen.
Accu had wel wat "dikker" mogen zijn.
Bij intensief gebruik (veel whatappen) na 1 dagje leeg.
Bij "normaal" gebruik zo`n 2 dagen.
Lekker groot scherm, scheelt echt met een 3.2" versie.

vincent46 05-04-2012

Ik heb voor mijn Arc S de SonyEricsson Xperia Arc accu (2500 mAh, Zwart)gekocht. Daar zit dan een ander batterijdeksel bij, omdat de accu dikker is, maar ik hou jullie op de hoogte !

LisanneVR 26-03-2012

Ik heb de Xperia Arc S nu iets langer dan een maand in mijn bezit (i.c.m. t-mobile smart plus abbo.) en ben zeer tevreden. Hij is zeer mooi qua beeld en geluid. Je kan er veel apps op zetten en veel widgets etc. Ligt goed in de hand en door de grote is het prettig om naar te kijken bv uitzendinggemist app.
Het was niet moeilijk te installeren, gewoon aanzetten en je kan beginnen met je facebook/twitter/hyves/mail accounts synchroniseren (hierdoor kan je ook agenda's en contacten synchroniseren).
Ik moet trouwens wel erbij zeggen dat het makkelijker is om een sd-kaart erbij te nemen omdat je daardoor meer snelheid overhoudt en meer dingen af kan spelen.
Het enige waar je op moet letten is de google market omdat je daar een visa kaart voor nodig hebt, ik heb daarvoor een 3V-card gekocht en dat werkt prima!

LisanneVR 27-03-2012

Het batterij gebruik is trouwens ook erg goed hij gaat zo'n 1 à 2 dagen mee (hangt af van de intensiteit van je gebruik). tip: zet je wifi/ internet uit als je het niet nodig hebt én download en easy battery app hierdoor spaar je gegarandeerd energie!!

Peter872825 18-03-2012

Heerlijk toestel, is in alles goed.loopt heerlijk vlot en erg stabiel!

Pluspunten:
-Zeer heldere geluidskwaliteit met bellen
-Helder geluid bij het afspelen van muziek
-Maakt erg mooie foto's ook bij weinig licht.
-Integratie met andere Sony producten
-Design / licht fijn in de hand
-Snelheid stabiliteit
-Bravia scherm is zo helder, en zoveel natuur getrouwer en beter dan de Samsung Amoled.

Minpunten:
De achterkant vind ik wat plastic, maar tot nu toe nog geen krasje op dus wel degelijk.

vincent46 06-03-2012

Nu een paar weken in mijn bezit. Een zeer fraaie telefoon vergeleken met andere smartphones. Vandaar de 10 voor vormgeving. Verder kan hij alles wat anders smartphones ook kunnen. De batterij gaat bij mij bij gemiddeld gebruik 1 1/2 - 2 dagen mee. Ook dat wijkt niet af van andere smartphones. Ik heb hem gekozen vanwege zijn design, de scherpe prijs die ik ervoor moest betalen, en het super aanraakscherm. Heb bij MediaMarkt veel aanraakschermen getest, en dit is een van de beste. Reageert, snel en soepel op een lichte aanraking. Bij sommige gsm's moest ik zo hard drukken, dat steeds de app open ging. Een minpuntje is wellicht de luidspreker aan de achterkant. Als ie op tafel ligt, klinkt het geluidsniveau paar niveaus lager dan is ingesteld. En ook het geluid van de ingebouwde wekker had wel harder mogen zijn, daar slaap ik regelmatig doorheen, terwijl mijn wekker van mijn Samsung Star (vorige foon), mijn echt wakker lied schrikken. Dat valt me wat tegen. Verder een zeer mooie, platte telefoon die prima in de broek- of jaszak past en beslist niet groot of zwaar aanvoelt. Alles werkt prima en snel. Apps zijn snel te installeren. Foto's zijn prima, de camera wordt in tests ook geroemd. Als je reviews leest, dan heeft elke smartphone wel wat. Bij deze heb ik tot nog toe als minpuntjes alleen de luidspreker aan de achterkant en het zachte geluid van de wekker kunnen ontdekken. Denk dat je beslist geen spijt krijgt van deze aankoop, hij kan wat andere smartphones ook kunnen, ziet er buitengewoon fraai uit en ligt heerlijk in de hand.

vincent46 06-03-2012

"wakker lied schrikken" moet natuurlijk zijn "wakker liet schrikken"

Butterfly1 20-02-2012

Het blijft een mooie telefoon. Ik heb nu een aantal maanden in bezit en hij is erg praktisch. HIj is ook al een aantal keren gevallen, maar daar reageert de telefoon totaal niet op. Krast niet snel. Het is een hele mooie degelijke, makkelijk te gebruiken telefoon. Hij kan alles en batterij gaat bij intensief gebruik 1 dag mee, maar bij minder intensief gebruikt kan hij ook gemakkelijk 2, 3 dagen mee.

Anoniem 11-02-2012

Had hiervoor een HTC Desire HD, deze Sony Arc S is toch wel heel wat anders. Heb hem nu een paar maanden (vanaf release) en softwarematig geen problemen ermee. De minpunten zijn meer op kwalitatief vlak. Zo is dit toestel wel erg plastic fantastic en voelt zo ook aan. Kraakt af en toe een beetje in je hand, en is zeker niet zo massief als de aluminium body van de HTC Desire. Het glas is van Gorilla (volgens specs), toch heb ik al wat lichte krasjes erop ondanks dat ik hem opberg in een case. Ik heb dus zo mijn vraagtekens of dit toestel echt krasvrij Gorilla glas bezit. Geluidskwaliteit is goed ook als je er een mp3'tje erop afspeelt. Minpuntje is weer dat een aantal voorgeinstalleerde apps niet werken in ons land bv Wisepilot. Ook zijn er een aantal apps voorgeinstalleerd welke "op proef" zijn en je daarna dus voor moet betalen indien je ze wilt behouden. Groot pluspunt is het mooie 4.3 inch Bravia scherm welke echt niet onder doet voor de Samsung Super amoiled. Eem 8gb geheugenkaart en een redelijk goed headsetje zit er standaard bij, ook niet verkeerd. Sonyericsson staat bekend om zijn goede accu's, ook bij deze Arc zit dat goed. Ik gebuik hem veel en hij houdt het zeker 2 dagen vol. In het wit ziet hij er zeer stylish uit met dat chroom: de wig vormgeving is apart en niet doorsnee voor een gsm. Degelijkheid is wat ik al eerder vermelde wat minder. Sonyericsson had beter die chromen binnenrand van metaal kunnen maken, dat had hem een stuk steviger en duurzamer gemaakt. Mooi en goed functionerend toestel, maar kwaliteit in gebruikte materialen kon beter.

Katherina 07-02-2012

Omdat ik wel eens wat anders wilde dan`n Nokia,heb ik nu toch wel`n heel goede keuze gemaakt.Ik heb hem nu 2 weken in bezit.Wat`n fantastisch toestel is dit.Super snel met de android besturing,de vele mogelijkheden.Ligt lekker in je hand.Goed geluid,prachtige foto`s en video`s.En makkelijk in gebruik.Tis even wennen,maar dan heb je ook wat.Kortom.....`n Super aanrader,en geef het toestel dan ook`n dikke 10.Ik heb er beslist geen spijt van.

steef8675 05-02-2012

Sinds december 2011 in bezit en ben heel tevreden met de Arc S ,foto's maken en filmen is ook geweldig en op Android draait hij als een tierelier,gebruiksgemak is ook super als je gaat kijken wat je er momenteel voor betaalt dan heb je veel smartphone voor niet veel geld.

prairial 27-01-2012

Na mijn HTC pro 2 is dit toestel een verademing. Heel eenvoudig te bedienen. Fraaie kleuren op het grote scherm, licht in gewicht en een mooi plat model. Het is even wennen aan de toetsen. Je kunt er supersnel mee internetten en mailen.
Na intensief gebruik is accu betrekkelijk snel leeg. Daar wijkt dit toestel volgesns mij niet af van de concurerende merken
Samengevat een uitstekend toestel.

Jorg1980 13-01-2012

Kom van een HTC desire en alles overzetten was een appeltje eitje met mijn google account. Dit mobieltje gekozen tegen de HTC sensation, omdat de SE wel knoppen heeft, minder zwaar en groot is en een stukje goedkoper. De HTC skin is misschien iets mooier, maar ik vind hier ook alles prima werken. Hij is snel, internet werkt prima (goede browser), en bellen is ook top. Enige dat tot nu toe niet werkt is trillen, maar daar schijnt de app smart vibration voor te werken, maar eens proberen.

Josh... 12-01-2012

Ik heb deze mobiel nu enkele dagen in mijn bezit, en vind hem geweldig. De geluidskwaliteit is naar mijn mening erg goed, ook al lees ik in andere reviews ander opinies. Het volume kan ook behoorlijk hard. Verder ziet hij er goed uit, niet zwaar, en een mooi helder scherm. Een prachtaankoop voor een 'redelijke' prijs.

smilerq6 14-12-2011

Toestel is goed , na eerst wel veel stroom te verbruiken.
Kwaliteit is niet echt goed , voel net echt stevig aan en eerste breuk in het plastic is er ook al. (schijnen meer mensen last van te hebben.
Geluid is niet in balans.
Foto , gebruik en mogelijkheden zijn verder heel goed.
Weet eigenlijk niet goed of ik hem aan moet prijzen of niet.

Vincent46 16-12-2011

Hey Smiler, je schrijft 'na eerst veel stroom te verbruiken'... hoe heb je dat opgelost dan? verbruikt ie nu minder?
m.vr.gr.

ronaldenmarja 10-11-2011

Wat een mooi smal toestel met groot beeldbeeldscherm. Legio mogelijkheden om te synchroniseren met je mail zakelijke en prive, foto en video. Voor de koppeling met een gmail account is fantastisch. Hiervoor Nokia en HTC gebruiker geweest, maar dit is een top toestel.

Josh... 12-01-2012

Aan Vincent46:

Dat kan niet met de standaard functies, maar je kan in Android Market een app downloaden die dit wel kan.

Vincent46 10-11-2011

Hoi, heb je enig idee of je met dit toestel er ook voor kunt zorgen dat je door bepaalde nummers niet gebeld wordt? Dat je bepaalde nummers kunt blokkeren? Op mijn goedkope Samsung kan dat wel, en heel soms kan dat handig zijn... alvast bedankt voor een eventueel antwoord:)

butterfly1 02-11-2011

Een schitterende telefoon. Geluid en beeld zijn echt wel een 10 waard. Er zit een fantastisch geluid in en het beeld is ook haarscherp. Batterij gaat bij intensief gebruik een dag mee, maar dat is bij de meeste smartphones tegenwoordig wel. Hij is licht en dun en dat is wel heel fijn. Verder is internet snel en kun je veel gratis apps downloaden. Ik ben er heel content mee en kan alles wat ik van een smartphone verwacht.

Sal 16-01-2012

Hi, Hoe zit het met het bekijken van flash sites met deze foon? Ik zag goede berichten over deze en de Samsung galaxy Sii. Ik weet dat het met de sII geen probleem is, ook gps met voice aansturing. Hoe zit het met deze?

grtz

CheCha 27-10-2011

Twee dagen in bezit en wild enthousiast. Hoewel in eerder stadium minder goede ervaring met twee toestellen (waaronder Experia X1) , nu in alle opzichten meer dan content. Heel veel mogelijkheden,erg makkelijk in gebruik en daarnaast supersnel. Foto's en films top, geluid (mp3-speler) niets op aan te merken. Voelt in het begin misschien wat licht en fragiel aan (t.o.v. bv Iphone), maar dat
is zeker niet het geval en juist een groot voordeel. Steekt hem zo in je zak en zo plat als wat....